Ésta
propuesta de juego nos encanta y lo mejor de todo es su sencillez.
No requiere
ninguna preparación previa, incluso el niño es el que nos ayuda a preparar los
tesoros que después irá descubriendo...
Primero de
todo, le decimos al niño que haga unos cuantos dibujos que después
esconderé y los tendrá que encontrar por toda la casa/aula.
Después
hacemos un dibujo de un mapa. Sin que el niño lo sepa vamos colgando los
dibujos por toda la casa. Yo ponía un dibujo en cada habitación, los pego con
un trozo de celo en un sitio más o menos visible (en una pared, en una puerta,
en una silla...) y solo falta acondicionar el espacio, que es lo más divertido
del juego. Bajamos las persianas, apagamos las luces de manera que toda la casa
esté a oscuras y con una linterna el niño tendrá que ir de habitación en
habitación buscando los tesoros escondidos.
Nosotros
para empezar hacemos una pequeña interpretación, el niño es el pirata que busca
los tesoros escondidos:
- Soy la reina
de los mares y busco al capitán pirata!
- Soy yo!
Soy yo!
- Hay cuatro
tesoros escondidos. ¿Qué necesitas para encontrarlos? Un mapa! como éste.
Cuando encuentres los cuatro tesoros me llamas y te daré otro mapa.
Lo del mapa
es sólo por acompañar el juego y la historia porque siempre que hemos jugado a
este juego, él iba corriendo de habitación en habitación, apuntando con la luz
de la linterna a cada pared, a cada mueble, sin hacer el menor caso al mapa.
Cuando ya ha
encontrado los primeros cuatro dibujos me llama.
- Reina de
los mares! Reina de los mares!
Yo
interpreto mi papel:
- ¿Quién me
llama?
- Yo! el
capitán pirata! ya he encontrado los cuatro tesoros!
- Muy bien!
enhorabuena! Te cambio los cuatro tesoros que tienes por el siguiente mapa. Hay
otros tres tesoros escondidos.
Pero lo que
más le gusta es buscar los tesoros con la linterna. Cuando los ha encontrado
todos siempre pide: más, más, más.
Os
recomiendo mucho que juguéis a este divertido juego!!!
-
No requereix cap preparació prèvia, fins i tot el nen és el que ens ajuda a preparar els tresors que després anirà descobrint...
Primer de tot, li diem al nen que faci uns quants dibuixos que després amagaré i els haurà de trobar per tota la casa/aula.
Després fem un dibuix d'un mapa. Sense que el nen ho sàpiga anem penjant els dibuixos per tota la casa. Jo posava un dibuix a cada habitació, els pego amb un tros de zel en un lloc més o menys visible (en una paret, en una porta, en una cadira...) i solament falta condicionar l'espai, que és el més divertit del joc. Baixem les persianes, apaguem les llums de manera que tota la casa estigui a les fosques i amb una llanterna el nen haurà d'anar d'habitació en habitació buscant els tresors amagats.
Nosaltres per començar fem una petita interpretació, el nen és el pirata que busca els tresors amagats:
- Sóc la reina dels mars i busco al capità pirata!
- Sóc jo! Sóc jo!
- Hi ha quatre tresors amagats. Què necessites per trobar-los? Un mapa! com aquest. Quan trobis els quatre tresors em crides i et donaré un altre mapa.
El del mapa és només per acompanyar el joc i la història perquè sempre que hem jugat a aquest joc, ell anava corrent d'habitació en habitació, apuntant amb la llum de la llanterna a cada paret, a cada moble, sense fer el menor cas al mapa.
Quan ja ha trobat els primers quatre dibuixos em crida.
- Reina dels mars! Reina dels mars!
Jo interpreto el meu paper:
- Qui em crida?
- Jo! el capità pirata! ja he trobat els quatre tresors!
- Molt bé! enhorabona! Et canvio els quatre tresors que tens pel següent mapa. Hi ha altres tres tresors amagats.
Fem el joc com en dues parts perquè hi hagi una mica més de teatre i d'interpretació.
Però el que més li agrada és buscar els tresors amb la llanterna. Quan els ha trobat tots sempre demana: més, més, més.
Us recomano molt que jugueu a aquest divertit joc!!!
-
No requereix cap preparació prèvia, fins i tot el nen és el que ens ajuda a preparar els tresors que després anirà descobrint...
Primer de tot, li diem al nen que faci uns quants dibuixos que després amagaré i els haurà de trobar per tota la casa/aula.
Després fem un dibuix d'un mapa. Sense que el nen ho sàpiga anem penjant els dibuixos per tota la casa. Jo posava un dibuix a cada habitació, els pego amb un tros de zel en un lloc més o menys visible (en una paret, en una porta, en una cadira...) i solament falta condicionar l'espai, que és el més divertit del joc. Baixem les persianes, apaguem les llums de manera que tota la casa estigui a les fosques i amb una llanterna el nen haurà d'anar d'habitació en habitació buscant els tresors amagats.
Nosaltres per començar fem una petita interpretació, el nen és el pirata que busca els tresors amagats:
- Sóc la reina dels mars i busco al capità pirata!
- Sóc jo! Sóc jo!
- Hi ha quatre tresors amagats. Què necessites per trobar-los? Un mapa! com aquest. Quan trobis els quatre tresors em crides i et donaré un altre mapa.
El del mapa és només per acompanyar el joc i la història perquè sempre que hem jugat a aquest joc, ell anava corrent d'habitació en habitació, apuntant amb la llum de la llanterna a cada paret, a cada moble, sense fer el menor cas al mapa.
Quan ja ha trobat els primers quatre dibuixos em crida.
- Reina dels mars! Reina dels mars!
Jo interpreto el meu paper:
- Qui em crida?
- Jo! el capità pirata! ja he trobat els quatre tresors!
- Molt bé! enhorabona! Et canvio els quatre tresors que tens pel següent mapa. Hi ha altres tres tresors amagats.
Fem el joc com en dues parts perquè hi hagi una mica més de teatre i d'interpretació.
Però el que més li agrada és buscar els tresors amb la llanterna. Quan els ha trobat tots sempre demana: més, més, més.
Us recomano molt que jugueu a aquest divertit joc!!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario